Secció II. Infeccions cutànies, infestacions, malalties de transmissió sexual i manifestacions dermatològiques de la SIDA.

Aquesta és la secció més ample del programa: consta de 7 lliçons referents a les infeccions i infestacions cutàneo-mucoses, amb una elevada prevalença a la població general. En primer lloc es revisen les infeccions bacterianes per estafilococs i estreptococs (piodermitis), malalties per superantígens bacterians, infeccions per pseudomones i corinebacteries, així com les manifestacions cutànies de la sepsis bacteriana. Es discuteix la metodologia diagnòstica, així com els tractaments. En altres temes es revisen les característiques clíniques, mètodes diagnòstics i estratègies terapèutiques de les infeccions superficials per dermatòfits i llevats, així com les infeccions víriques, amb especial referència a les infeccions per herpesvirus, papilomavirus, i poxvirus. Si bé les infeccions per micobactèries són infreqüents, suposen un vertader problema de salut pública mundial. A més a més de les clàssiques tuberculosi cutània i lepra, s’exposen aspectes més actuals com les infeccions per micobactèries ambientals oportunistes (no tuberculoses), de la qual n’ està augmentant la incidència com a resultat de l’increment del número de pacients que reben tractaments immunosupressors. Existeixen dos temes dedicats a les malalties de transmissió sexual, incloent les manifestacions cutànies de la infecció pel virus de la inmunodeficiència humana..

Tema 4. Infeccions bacterianes

Tema 5. Micosis mucocutànies

Tema 6. Infeccions víriques