Cursos organitzats pel Servei

Ds
    Jul
    2015

Curs d’Actualització en Infeccions Cutànies i Dermatología Tropical i Taller Pràctic de Diagnòstic Histopatològic en Infeccions Cutànies

Hospital del Mar. Barcelona

Amb data 2, 3 i 4 de juliol es va celebrar a l’Hospital del Mar el 7è Curs d’Actualització en Infeccions Cutànies i Dermatologia Tropical i el 4rt Taller Pràctic de Diagnòstic Histopatològic en Infeccions Cutànies.
    Es tracta de dos cursos amb molt bona acollida tant per dermatòlegs, metges de família i internistes. Ens va visitar professorat de tot Espanya, i d’àmbits tan diversos com la dermatologia, la medicina interna, la micologia, la microbiologia o la medicina forense. Es varen discutir els principals avenços tant en el diagnòstic, en les manifestacions clíniques i el tractament de les infeccions cutànies. Com a conferencia magistral, la Dra. Villar va parlar-nos sobre el microbioma i la seva importància en les malalties infeccioses.

També va haver-hi lloc per la medicina tropical, amb una actualització sobre els estats reaccionals en la lepra i els protocols d’actuació en el pacient immigrant amb pruïja. Els canvis epidemiològics en les infeccions de transmissió sexual va ser discutit magníficament per la Dra. Patricia Garcia.

La propera edició està prevista per al 2017.

Veure programa [+]